Tuesday, July 5, 2011

Aku.......Piala Pertama

aku mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Serting Felda, Negeri Sembilan..setahun je disini sebelum aku berpindah ke sekolah baru yang lebih dekat dengan rumah..

satu kenangan menarik disini ialah, sekolah ada mengadakan English Week. aku darjah 1 masa ni. kalau tak silap untuk pelajar darjah 1, setiap kelas kena hantar peserta untuk pertandingan nyanyian lagu Bahasa Inggeris. format pertandingan adalah persembahan duet. so aku dengan seorang awek sekelas ni dipilih untuk mewakili kelas. nama awek ni Mastura bt Musa. entah kat sudut dunia mana dia sekarang tak tau la...

makanya latihan pun dijalankan..nak tau lagu apa kitorang kena perform? memang terboik....


"twinkle, twinkle, little star how i wonder what you are up above the world so high like a diamond in the sky twinkle, twinkle, little star how i wonder what you are..."

hahahahahaha...kalau tak silap, masa nyanyi ni ada la menari sikit-sikit sambil pegang tangan dengan awek tu. nasib baik la masa tu aku budak suci murni lagi. apa cikgu suruh pun buat je. hehehe...

dipendekkan cerita, kitorang menang pertandingan ni. yang bestnya, masa penyampaian hadiah, aku dengan awek ni dua-dua keluar untuk ambil piala. tapi piala 1 je (sekolah tak cukup bajet kot nak buat lebih). dari pentas hadiah tu sampai tempat nak duduk, kami jalan beriringan sambil pegang piala yang satu tu. bila nak dekat sampai tempat duduk, dengan selambanya aku amik piala tu dan gi duk kat kerusi aku (laki dengan pmpuan duk asing-asing). so aku sorang la bawa balik piala tu. aku rasa awek tu tak kisah kot. sebab tak nampak dia sedih atau nangis pun. maknanya dia ok la kan? ;)




ni la ghopenye piala tu




ni lah piala pertama aku dapat dalam hidup....tapi sampai sekarang aku tak tau kenapa aku yang dipilih dijadikan mangsa untuk masuk pertandingan kanak-kanak ribena ni..huh...

No comments: