Tuesday, February 8, 2011

aku........Pasar Karat JB...


cuti raya cina yang lepas, aku balik JB.. cium tangan orang tua.. jumpa member-member lama..

Jumaat malam (4/2/11), aku amik kesempatan untuk menjengah Pasar Karat yang terletak ditengah-tengah Bandaraya JB... Pasar Karat?

sebenarnya Pasar Karat (PK) ni dah lama gak beroperasi.. tapi sebab aku ni kurang kerap balik JB, maka ni la kali pertama aku pergi.. bila sebut PK, orang akan terbayangkan sebuah pasar yang menjual barang-barang lama dan antik.. tapi tak sebenarnya.. PK ni lebih kurang macam Uptown konsepnya.. terletak berhampiran Jalan Dobi (ehemm..ehemm...jangan pikir lain pulak), aku menjengah PK ni dengan ditemani 2 orang kawan sekampung, Ude dan Shihan..

mungkin sebab aku dah biasa dengan persekitaran Uptown masa duk di Lembah Klang, maka aku rasa biasa-biasa je PK ni.. tapi rasa 'happening' tu tetap ada.. mungkin sebab kat tempat sendiri kot..'soul' JB begitu syahdu dirasakan.. ;)

tapi ada satu benda yang buat aku pelik masa jalan-jalan kat sini.. huuuu... awek-awek yang ada kat sini punyalah comel-comel.. bukan setakat yang datang jalan-jalan je tau.. yang berniaga pun sama.. peh! gangguan visual gak la.. lari fokus nak belek-belek barang... hehehehe... (konfem ada yang berleter lepas baca entry ni... ;) )

tapi sebab aku cuma ada kamera handphone je, maka tak dapat la aku buktikan statement diatas... hehehe...

lepas puas berjalan, kami lepak pula kat BBU..pekena sup kambing kat Osman...peh...panasssss....



lebih kurang 3 am, baru balik..rehat...

apa-apa pun, JB tetap dihati... :)

10 comments:

takarakugaki said...

Tak jadik la nak berleter

razlan ab razak said...

hahahaha...

Anonymous said...

wah bukan maen lg ye...

Mai Alias said...

anonymous atas ni kak Mai ke.... hehehe

pasar karat tu segget ek (after wat confirmation kt azida) hohoho baru tau name ori nye psr karat =D

razlan ab razak said...

Mai Alias : hehehe...cik Mai Akhma le tu..sapa lagi.. ye, pasar karat ni tengah-tengah antara Sg Segget dengan Jalan Dhobi..lebih kurang la...

Fifah said...

pasar karat ke segget ke... dua2 saya tak pernah dgr... huu... lokasi wajib bila balik jb nnti.... hehehe wajib kena buang negeri kalau xpernah pg.... :))

Anonymous said...

sy laaaaagi la tak pernah dengo.. sebab sy tak duduk Johor Bharu (JB), sy duk Muo. tapi sy tetap org Johor.. sy pun kene buang negeri ke cik pipah..? hehe

-cik By-

fifah said...

hahahaha... ahlamak.... kak bai tak kena buang la kot.... tp kalau kak bai tak pernah mkn murtabak muo ke mee rebus muo ke mmg kes mcm sy la kot... hehehe :p

razlan ab razak said...

hahahahaha...teringat aritu masa pergi umah Azie lepas majlis Shafiq..masa nampak mee atas meja, saya dengan selambanya tanya..."mee apa ni Azie?" maka si Azida pun dengan muka yang penuh kehairanan menjawab..."tu la laksa johor"...

hahahahahaha....

Anonymous said...

hahaha.. a.Lan ni yang wajib dibuang negeri.. Laksa Johor pun tak kenal.. (da la tak makan sayur masa tu.. hihi..)

cik Pipah: sy tak boleh dibuang negeri.. sy da makan dan tahu di mana mee rebus dan murtabak yang sedap itu boleh didapati.. hehe..

-cik By-