Friday, May 6, 2011

aku..bihun goreng....???????

salam semua..

kali ni aku nak berkongsi kisah yang agak kelakar + ngeri gak la...kisah ni terjadi masa aku belajar kat uitm..

nak dijadikan cerita, pada suatu hari tu, seorang kawan aku ni minta bantuan untuk tolong-tolong apa yang patut untuk majlis tunang akak dia..memandangkan dia ni agak baik dengan aku, dan kesian sebab dia adik beradik tak ramai, aku pun setuju..so aku pun bermalam la kat rumah dia..

esoknya, lepas sarapan, kerja-kerja pun bermula..aku tolong la apa yang mampu..kemas-kemas..cuci-cuci sikit..pergi amik makanan kat katerer...

tengahari, rombongan lelaki sampai..majlis berjalan lancar..maka, tibalah saat yang sangat aku nantikan..iaitu makan..lapar syeikh...huhuhu...

lepas tetamu semua amik hidangan, aku dengan kawan aku ni pun mulalah melantak..lepas bedal kuih 2 3 ketul, aku belasah bihun goreng pulak..banyak gak aku ambik..yelah, laparlah katakan..buat kerja berat...heheheh..

tengah khusyuk mengunyah, tiba-tiba krupppp!!!!.... aku rasa aku tergigit sesuatu..aku cuak dah..kalau batu, memang biasalah kan..tapi aku yakin ni bukan batu..keras dia lain macam...aku pun keluarkan slow-slow benda tu..nak tau apa???









paku!!! tu dia aihhh...memang terkejut badak dibuatnya...adalah dalam 10mm aku rasa panjang dia..rasanya la...nasib baik tak terpacak kat gusi...peh!

aku tunjuk kat member tu..terbeliak biji mata dia...dia tunjuk kat mak dia..habis segala zikir terkeluar dari mulut mak dia...hahahahah...

terkesima kejap la aku dengan insiden tu..selera pun terbantut..tapi kejap je la..lepas tu belasah balik apa yang ada...hahahaha...

sampai sekarang kalau tengok bihun goreng, automatik aku akan teringat memori ni..memang kelakar..memang ngeri..memang sedap bihun tu...hehehehe...





6 comments:

Anonymous said...

tak best jugak. Bagi cerita lain.
Yaaa, saya la anonymous tadi.


:P

razlan ab razak said...

:)

Anonymous said...

hah.. ni best skit la..
moral of the story.., mulakan makan dengan baca doa makan ye.. hihi..

-cik By-

razlan ab razak said...

hahahaha...

Anonymous said...

scary!

faizal_hfc said...

Dasat ilmu lu acik....paku pon lu kunyah hahahaha